[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • smajler
    Rider
    • 2017
    • 658
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    pejo 225 zeszlo i type wlalem. Kobylke podstawilen pod kolo pasazera przod u unioslem. Wlalem ubytek i juz sie ulewalo. Przedtem raczej tego nie bylo, bo po zmiane os razu uslyszalem charakterystyczny dziek. Nasila sie jak dodaje gazu. Wina kol zebatych czyli poprostu sa juz zuzyte tak? Bo metal to ciezko ocenic. Myslalem ze noze lozysko.

    Komentarz

    • smajler
      Rider
      • 2017
      • 658
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Rozmawiałem z pracownikiem skrzynie.com.pl to powiedział że, wycie daja same koła. One się zużywają i jak się dokładnie przyrzy to widać ubytek materiału, a że koła używki ze szrotu to róźnie bywa ... Łożysko igiełkowe to raczej nie jest, tym bardziej, że dzwięk pojawił się po wymianie. A różnica oleju ok 100ml dla przykładu nie powinna nic zrobić tak stwierdził. Szkoda tylko, że koła zakupione tutaj od członka forum, który nie powiedział nic, że z koła wydają jakiś gwizd i tylko praca na marne i koszty. Chyba, że nie słyszał. No szkoda...

      Komentarz

      • pejo
        Rider
        • 2010
        • 286
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
        Przedtem raczej tego nie bylo, bo po zmiane os razu uslyszalem charakterystyczny dziek.
        Tutaj masz odpowiedź. Jeśli przed wymianą nie było a po wymianie jest to raczej koła. Możesz jeszcze założyć stare koła i zobaczyć czy będzie ten dźwięk.

        Komentarz

        • smajler
          Rider
          • 2017
          • 658
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          pejo zrobie test na trasie z rodziną, ale troszke martwi mnie ubytek mocy. Jednak przy 140 to tym autem dało rade w miare sprawnie cos wyprzedzic. Teraz jest sporo gorzej. Naszczęście pan z skrzyn powiedzial ze tym skrzyni szybko nie rozwale ale pewbie wrócę do oryginalnego przelozenia.

          Komentarz

          • pejo
            Rider
            • 2010
            • 286
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Musisz być świadom, że maksymalny moment obrotowy pozostaje w tym samym miejscu (taka samą wartość obr/min), niezależnie od przełożenia. Czyli jak na starych kołach przy 140 km/h miałeś 4100 obr /min a teraz przy 140 km/h masz 3900 obr/min to masz inny monet obrotowy. Aby "sprawnie" wyprzedzić na nowych kołach musisz mieć 4100 obr/min (zapewne koło 150 km/h).
            Zmiana przełożenia była robiona aby zmniejszyć spalanie i hałas podczas jazdy. W ślad za tym idzie również dynamika.

            Komentarz

            • smajler
              Rider
              • 2017
              • 658
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              pejo zdaje sobie z tego sprawę, ale nie wiedziałem, że spadek obrotów o te 300/400 będzie tak odczuwalny w ciągłości biegów. Pośmigam chwilkę i zdecyduje czy zostawiam czy wracam. Z tego co widzę to w mieście spalanie może coś wzrosnąć bo jednak tego 5 biegu nie wrzucę. W trasy to może raz na miesiąc 100km zrobię Jak ktoś robi dużo tras na tempomacie przy prędkości ok 130 to uważam, że takie przełożenie jest dobre
              Poprostu kusiło mnie sprawdzenie samemu jak to wygląda i przekonanie się

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                Poprostu kusiło mnie sprawdzenie samemu jak to wygląda i przekonanie się
                Potwierdzam - kusiło GO

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • pejo
                  Rider
                  • 2010
                  • 286
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                  zdaje sobie z tego sprawę, ale nie wiedziałem, że spadek obrotów o te 300/400 będzie tak odczuwalny w ciągłości biegów.
                  A pomyśl jak ja mam przełożenie 0.67 ?

                  Komentarz

                  • smajler
                    Rider
                    • 2017
                    • 658
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis

                    A pomyśl jak ja mam przełożenie 0.67 ?
                    No właśnie zastanawia mnie jak z takim przełożeniem musi być mulasta ta 5, aby na autostradzie wyprzedzić sobie kogoś. Chyba tylko sluży to do jazdy bez wyprzedzania

                    Komentarz

                    • smajler
                      Rider
                      • 2017
                      • 658
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      pejo tak teraz się przejechałem to ten dźwięk dokładniej to nie takie wycie a jak turbina słyszalna od 80/90km/h to tak 120. Później już jakby szum auta to zagłusza lub nie wzrasta poziom wraz z obrotami. Uważasz, że to wina kół? Ja bym na to obstawiał, lecz nie takie duże zużycie musi być jak słyszalne przy wyłączonym radiu. Jak radio się uruchomi to może coś tam minimalnie słychać ale lekko.

                      Komentarz

                      • smajler
                        Rider
                        • 2017
                        • 658
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        W dziale giełda koła 0.74 do sprzedania.

                        Komentarz

                        • sparrov
                          Rider
                          • 2012
                          • 378

                          Dziś dotarły do mnie koła z przełożeniem 0.74. Coś jeszcze będę potrzebował do tego moda? Czy wystarczy rozebrać, podmienić koła i złożyć?
                          Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                          Komentarz

                          • smajler
                            Rider
                            • 2017
                            • 658
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            sparrov szczypce, polacam yato yt-0607- moge sprzedać sporo taniej niż na allegro maja (użyłem tylko raz) no i dałbym nowe pierścienie z aso. Też posadam rozmiar 2mm w sztuki i 2.1mm 2 sztuki. Rozmiary w aso są od 2mm do 2.6 mm. Polecam dać nowe bo stare podczas zdejmowana lubią się rozszerzyć i wtedy w imadle można ścisnąć... No i olej aby dolać ubytek
                            Ostatnio edytowany przez smajler; 44848.

                            Komentarz

                            Pracuję...